Harmonogram

Dzień 1

3 grudnia (piątek)

REJESTRACJA UCZESTNIKÓW

8:00–9:00

ROZPOCZĘCIE ZLOTU

9:00–9:10

W programie m.in. wykłady i warsztaty:

  • STEAM od przedszkolaka do uczniaka
  • Ekologiczne i bezpieczne drukowanie w czasach pandemii
  • Skutecznie wykorzystaj środki finansowe z rządowego projektu Laboratoria przyszłości – postaw na najlepsze rozwiązania
  • TIK w działaniach projektowych i codziennej pracy nauczyciela
  • Nauczanie poprzez Doświadczanie. STEAM (Science + Technology + Engineering + Art + Mathematics)
  • Programowanie w języku C++ czy w języku Python? Który wybrać dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych?

PRZERWA KAWOWA

11:45–12:00
  • Jak być SMART nie tylko w klasie ale i na Home Office
  • Przyszłość jest teraz – o programowalnych robotach w praktyce
  • Urządzenia interaktywne w pracy nauczyciela w środowisku MS Office365
  • Jak stworzyć własną videolekcję i udostępnić ją swoim uczniom – proste metody na stworzenie własnej videolekcji według Pana Belfra

OBIAD

13.50–14.50

PRZERWA KAWOWA

16:40–16:55
  • Sekcja Informatyki Szkolnej – miejsce dla nauczycieli przy PTI
  • Wykorzystanie AR i VR w edukacji – dobre praktyki

CZAS WOLNY

17:55–19:30

KOLACJA

od godz. 19:30

Dzień 2

4 grudnia (sobota)

ŚNIADANIE

7:30–9:00

ROZPOCZĘCIE WYKŁADÓW

9:00

W programie m.in. wykłady i warsztaty:

  • Jak przygotować uczniów do zawodów przyszłości
  • Jak zachęcić dziewczyny do kierunków technicznych. Przygotowanie do zawodu od najmłodszych lat
  • O roli wirtualnych doświadczeń w nauczaniu
  • Nowoczesny outdoor, czyli o projektowaniu edukacyjnych aplikacji przy udziale młodzieży
  • Jak zostać geniallnym nauczycielem?
  • Laboratorium przyszłości? Czy może jednak przeszłości? Jak program MEiN-u „Laboratorium przyszłości” przeobrazić w dobrze zorganizowaną przestrzeń edukacyjną

PRZERWA KAWOWA

11:50–12:05
  • Z kodowaniem za pan brat czyli jak zapalić iskry w oczach uczniów
  • Edukacja społeczna czy cyfrowa? Materiały LEGO Education Academy i zestawy LEGO Spike Essential w edukacji wczesnoszkolnej i nie tylko
  • Print me to the moon – czyli druk 3d w edukacji. Wszystko co chcesz wiedzieć ale boisz się zapytać
  • Programowanie w językach C++ i Python w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych – pokazanie realizacji podstawy programowej na kilku przykładowych zadaniach

PRZERWA KAWOWA

13:35–13:50

PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE ZLOTU

15:20–15:35

OBIAD

15:35–16:35